2020-1-PL01-KA204-082291
Główna misją projektu jest wsparcie edukatorów (nauczycieli, instruktorów, trenerów, mentorów) pracujących z osobami dorosłymi w posługiwaniu się TIK oraz innymi rozwiązaniami podnoszącymi dostępność i jakość oferty edukacyjnej dla dorosłych.
Idea projektu została zbudowana wokół doświadczenia partnerów i na podstawie dostępnych europejskich danych statystycznych, z których wynika duże zapotrzebowanie na rozwijanie kompetencji edukatorów, szczególnie w zakresie kompetencji cyfrowych oraz na szukanie nowych ścieżek docierania z ofertą szkoleniową do osób dorosłych i motywowania ich do podejmowania kształcenia.
CELE
Bezpośrednimi celami są:
1) stworzenie dla edukatorów bazy wiedzy o narzędziach TIK i nowoczesnych metodach pracy z osobami dorosłymi,
2) zwiększenie potencjału organizacji partnerskich jako podmiotów pracujących z dorosłymi
3) stworzenie zasobów (np. rozwiązań, scenariuszy, podejść) które pomogą zarówno organizacjom uczestniczącym, jak i innym edukatorom rozwijać ofertę szkoleniową online.
REZULTATY
Rozwiązania zostaną wypracowane w oparciu o trzy moduły tematyczne: kompetencje, metody i narzędzia niezbędne edukatorom w celu przeniesienia swojej pracy z osobami dorosłymi w środowisko online, wykorzystanie grywalizacji jako narzędzia motywującego do nauki oraz potencjał metody projektowej dla samodzielnej nauki w przestrzeni online.
Wyniki pracy będą dostępne w postaci strony internetowej, co pozwoli na upowszechnienie rezultatów pracy wśród osób niezwiązanych z projektem, a zainteresowanych tematem. W projekcie mamy do czynienia z trzema grupami uczestników, które będą pełniły różne role w trakcie działań projektowych: zespoły ekspertów w dziedzinie edukacji dorosłych i rozwiązań e-learningowych z ramienia każdego partnera, zespół koordynatorów projektu oraz edukatorzy osób dorosłych ze środowisk lokalnych partnerów, zaproszeni do testowania wypracowanych produktów. Zespoły ekspertów będą odpowiedzialne za projektowanie rozwiązań dla wszystkich trzech modułów, a ich praca będzie odbywała się przy wykorzystaniu metody Design Thinking.
Dzięki użyciu tej metody wypracowane narzędzia będą charakteryzowały się wyższą jakością i lepszym dopasowaniem do potrzeb grupy docelowej. Poprzez przeprowadzenie działań w wymiarze międzynarodowym, przy udziale i współpracy partnerów z innych krajów europejskich, nastąpi wymiana praktyk i wzajemne uczenie się od siebie ekspertów z dziedziny edukacji dorosłych i tworzenia nowoczesnych rozwiązań cyfrowych.
Działania zostaną podsumowane podczas konferencji kończącej projekt, która oprócz całościowej oceny przebieg projektu, pozwoli zebrać wypracowane zasoby i upewnić się, że partnerzy będą dysponowali wszystkim, co potrzebne do skutecznego upowszechniania rezultatów. Po drugie, sama konferencja będzie wydarzeniem upowszechniającym, dzięki zorganizowanym podczas niej warsztatach z opracowanych zagadnień dla osób zaproszonych.